Novinky

7.2.2023
Cruise SLIM, zcela nové modely štíhlých vestavných chladniček pro obytné vozy, v průběhu roku budou dostupné tři modely: SLIM 70, 90 a 140 litrů

1.5.2022
CRUISE OFF, nový design dveří, zavíracího mechanismu i interieru.

1.7.2021
Nové modely TB STEEL OFF postupně nahradí předchozí TB STEEL.

1.3.2021
Unikátní 12V kompresorová klimatizace pro obytné vozy Plein Aircon

 

Časté dotazy, řešení problémů


Máte-li dotaz, neváhejte se na nás obrátit.

Proč bych si měl koupit kompresorovou autolednici, když "vrtulková" je několikanásobně levnější?
Na tuto otázku naleznete nejlépe odpověď v našem článku "Proč pořídit kompresorovou autochladničku"

Mám chladničku TB41A a najednou neustále mrazí. Na displeji se zobrazuje daleko vyšší teplota než je v chladničce ve skutečnosti.
Pravděpodobně došlo k přepnutí zobrazení teploty ze °C na °F. Změnu zpět na °C provedete současným stisknutím obou trojúhelníčků pro nastavení teploty.Tento postup je funkční pro autoledničky TB31A, TB41A, TB51A, TB45A a TB55A. 

Chladnička se po zapojení do autozásuvky zapne, zavrtí se kompresor a hned se zase úplně vypne, takto se to stále opakuje.
Tento stav je dán slabým napájením autochladničky, a platí všeobecně pro všechny kompresorové autochladničky na trhu. Při rozběhu kompresoru dojde vlivem špatné instalace napájení k tak velkému poklesu napájecího napětí chladničky, že dojde k jejímu úplnému vypnutí. Tento stav se opakuje stále dokola. Je nezbytné například nastartovat vozidlo, chladničku zapojit do autozásuvky, která je blíže baterii nebo je provedena lépe, ideálně spíše provést nový kvalitní přípoj. Popřípadě může stačit očistit kontakt zástrčky/zásuvky.

Chystáme se na expedici do Afriky, lze autolečničky Indel B k tomu použít?
Ano lze, kompresory SECOP používají ve svých chladničkách i někteří výrobci čistě expedičních autochladniček a  autochladniček určených pro offroad.

Jaká je životnost kompresorové autolednice Indel B?
Dlouhá :) Kompresory Secop jsou opravu držáky a jejich napájecí elektronika také. Vždyť v kabinách kamionů se používají nejčastěji, tyto chladničky jsou v provozu neustále po mnoho let. Nejsou žádnou vyjímkou chladničky více než desetileté používané neustále. Indel B si vyvíjí a vyrábí chladničky sám. Indel B také vyrábí chladničky určené pro první vybavení řady automobilek, především výrobců nákladních vozů, ale třeba i pro Audi. To je jasnou zárukou vysoké kvality a životnosti.

Vlastním kompresorovou autoledničku, je třeba se o ni nějak speciálně starat?
Když pominu základní čištění chlaničky, tak je třeba udržovat čistý ventilátor a kondenzátor. Některé chladničky to mají dobře přístupné, některé hůře. Záleží na Vašich možnostech, ideální je jednou za čas prostor s kompresorem vyfoukat vzduchem nebo svěřit do servisu. Nefunční ventilátor (třeba zanesený prachem) může zapříčinit, že chladnička téměř nechladí, jeho výměna je levná a jednoduchá. Zanesení kondenzátoru (černé trubky se žebrováním kolem kompresoru) prachem také snižuje účinnost chlazení, teplo se nemůže správně předávat do okolí, stačí jej ofoukat nebo setřít a chladnička bude chladit jako nová.

Mohu kompresorovou autochladničku Indel B položit či naklonit?
Obecně u kompresorových chladniček platí, že se musí provozovat ve vodorovné poloze. Autochladničky Indel B snesou náklon do 30°, nedoporučuje se však v tomto náklonu trvale chladničku provozovat. Krátkodobý náklon do tohoto úhlu není problém, jsou to přeci autochladničky a auto s vodováhou nejezdí :). Chladničku vypnutou od napájení můžete, třeba pro účel transportu, položit. Před spuštěním je však třeba nechat chladničku delší dobu stát, aby mazací olej mohl stéci na své místo.

Co znamená chyba E3?
Níže jsou popsány všechny chyby, které se na displeji chladniček Indel B (jsou-li vybaveny displejem) mohou zobrazit:

E1 - vypnutí chladničky vlivem nízkého napájecího napětí (ochrana autobaterie před hlubokým vybitím), úroveň napětí, kdy se chladnička vypne můžete volit ve třech hodnotách High / Med / Low (neplatí pro chladničky Cruise a vestavné chladničky, o jejich ochraně proti vybití baterie bude napsáno níže).
E2 - vypnutí chladničky v důsledku vysokého proudu ventilátoru (>1A). Příčinou může být zaseknutý, zanesený nebo vadný ventilátor.
E3 - chyba rozběhu kompresoru. Kompresor je zablokovaný, důvodem může být příliš vysoký tlak v chladícím systému např. důsledkem přehřátí chladničky nebo vadný kompresor.
E4 - chyba v důsledku přiliž nízkých otáček kompresoru. Pokud kompresor nemůže dosáhnout minimální otáčky ca 1850ot/min spustí se tato chyba. Důvodem může být přetížený chladící systém, příliš vysoká teplota chladničky a okolí atp.
E5 - přehřátí. V důsledku příliš vysoké naměřené teploty chladničky, elektronika chladničku zablokuje.

Chyba E1 nejčastěji souvisí s horší elektroinstalací vozu, popřípadě může být špatný kontakt v zásuvce/zástrčce autozapalovače, další rady jsou uvedeny v návodu.
Chyba E2 je vzácná, ale i ventilátor se může porouchat či zadřít. Výměna je rychlá snadná a levná, neváhejte se na nás obrátit.

Chyby E3, E4 a E5 nejčastěji souvisí s přetížením nebo ponecháním chladničky ve vyhřátém interieru vozu, kde teplota může dosáhnout i více než 60°C. Chladničku odpojte od napájení, postavte na rovnou plochu, nechte vychladnout a po té znova spusťte.

Jak jsou nastaveny podpěťové ochrany autochladniček Indel B?
Přenosné autochladničky TB15, TB18, TB31A, TB41A TB51A, TB45A, TB55A a TB Steel mají nastaveny následující hodnoty ochrany proti vybítí autobaterie:

  High Med Low
Vypnutí / Zapnutí 12V 11,2V / 12,4V 10,1V / 11,4V 9,6V / 10,9V
Vypnutí / Zapnutí 24V 24,3V / 27,5V 22,3V / 23,7V 21,3V / 22,7V


CRUISE a After Market (vestavby do kamionů):

Vypnutí / Zapnutí 12V    9,5V / 11V                        
Vypnutí / Zapnutí 24V 22,5 / 23,9V                     


Důležité upozornění: i po vypnutí autochladničky podpěťovou ochranou chladničky spotřebovává chladnička velmi malé množství energie, aby byla schopna automaticky funkce po dobití baterie, a po čase tak může baterii zcela vybít. Vždy proto chladničku odpojujte od napájení při odstavení vozu na delší dobu.

Na energetickém štítku je jiný objem než je skutečný objem chladničky, jak je to možné?
Ano je to tak, údaje na energetických štítcích neodpovídají skutečnému využitelnému objemu chladničky, například na štítku TB41A je 26 litrů, skutečný celkový vnitřní objem lednice je však ca 40 litrů. Postupy a právní normy pro štítkování jsou stanoveny pro domácí chladničky. Pouze proto, že některé autochladničky jsou i na 230V, spadají do kategorie domácích spotřebičů a musí mít štítek. Jenže právní norma není nijak uzpůsobena specifikům a použitím autochladniček, které se tímto rázem staví do stejné linie s domácími chladničkami. Například zákony rozlišují pouze chladničku a mrazničku. Jenže kompresorová autochladnička umí jak chladit tak i mrazit, taková varianta v zákoně neexistuje a tak se autochladničky Indel B zařadily do kategorie "chladničky". Objem na štítku pak stanovuje pouze objem chlazené části a to ještě ne celé, menší objem druhého prostoru, který je za přepážkou, pak, dle výkladu evropských úředníků, do "užitného objemu" nepatří. Můžeme s tím nesouhlasit, ale to je asi tak celé co se s tím dá dělat.

Naměřená teplota, resp. teplota zobrazená na displeji, ne zcela odpovídá skutečné teplotě uvnitř chladničky.
Nejprve je třeba si uvědomit, že měření teploty je poměrně složitá záležitost, a protože teplotní čidlo nikdy není tam, kde teplotu budete měřit externím teploměrem, nemůže se ani shodovat. Běžně se může lišit o několik stupňů a vždy je třeba počkat několik hodin, až se teplota v chladničce ustálí. Také měření v prázdné chladničce je značně nespolehlivé a nepřesné, vždy je lepší do autochladničky vložit nějaký objem a opět počkat až se celý vychladí.
Pokud však i nadále budete mít dojem, že se teplota rozchází, je možné upravit nastavení chladničky tak, aby naměřená teplota lépe odpovídala skutečné teplotě. Toto nastavení je možné provést pouze u nás a pouze na výslovnou žádost zákazníka. S touto žádostí nás kontaktujte a domluvíme se na podrobnostech úpravy.